Vill vill vill vill vill meeeen.....

5 dagar senare och jag håller fortfarande igång, wow! och jag har t.o.m börjat med dagliga igen då mina gula uppdrag börjar ta slut?! Nä, men det är uppdrag som kräver att jag har en högre ryktesnivå än min nuvarande. Så verkar ju inte ha något annat val än att bygga rykte då... Sen så har jag även en bugg som gör att jag inte kan fly ifrån GED. Galet frustrerande och supporten svarar inte heller.
 
Men intresset har inte svalnat än, snarare tvärtom. Känner att jag vill blogga dagligen  men grejen är ju just det här med att jag inte har någon blogg .___. och tänk om jag ber Frida fixa en åt mig, så sliter hon i timmar med det och sen så tröttnar jag på sso och vill inte spela längre? Hade ju innebärit en massa onödigt arbete för Frida. Så snor väl den här bloggen lite till...
 
MEN EN GREJ. KAN JAG FÅ EN ORDENTLIG GALOPPBANA SNART ELLER?
 
Inte okej om den ska vara ofärdig bara för att det finns människor som tycker det är tråkigt att bara springa runt en oval. Finns typ hundra olika lopp där man måste hoppa, ge mig min HINDERFRIA galoppbana tack. Och ordentliga startboxar vill jag också ha. Just nu är det bara en grind... och av en galoppfantast gillas det inte alls. Har jag någon gång berättat att jag är en galoppnörd rakt ut i fingerspetsarna? :o allt började med att jag var med i Pollux hästbokklubb som liten, där det fanns en bokserie som hette "Fullblod" som jag förälskade mig i. Gillar fortfarande de böckerna ;)
 
Efter det så var jag helt inställd på att bli jockey, men har långt ifrån kroppsformen för det så drömmen slogs i kras. Så lever drömmen genom böcker och olika filmer istället. Har även praktiserat i ett galoppstall nere på Täby, dessvärre... så tyckte jag inte om hur förhållandena var för hästarna. De fick typ vara ute i en sandhage (en och en dessutom) i 20 minuter per dag om jag minns rätt. Sedan var det betydligt mycket mer tid i en sån där skrittmaskin... Nae.
 
Men det är farten och kraften i sporten som jag älskar. Finns inget mäktigare än att se ett engelskt fullblod ge allt på upploppet. Så favoritrasen på både sso och IRL kanske inte är så svår att gissa?
 
Inlägget ser så tråkigt ut utan bilder... så arkivbild here we go!
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback