Igår blev det allas tur!

Då Wolf och Snusan fick motion genom träningen igår, och då jag bara har fem hästar och en ponny hemma i stallet just nu så kände jag att varför inte ta tillfället i akt och motionera alla? Så när Snusan var klar för dagen plockade jag med mig Emerald och skrittade iväg till Jarlaheim för att göra dagliga inne i staden och hos G.e.d. Har funderingar gällande att sätta igång honom lite smått och han verkade relativt pigg på det så vi får ta det i långsam takt!
 
Snusan klar för dagen. Tröttmössa efter träningen.
 
Blir lika fascinerad över hur fint steg han har varje gång jag ser honom!
 
Efter Emerald plockade jag ut Whis som behövde få utlopp för lite energi. Så vi började med att skritta iväg till Silverglade byn för att köpa det nya lila schabraket som är så galet snyggt! Ombyte så att hon kunde inviga sitt nya plagg och sedan upp till fälten mellan Moorland och Doyles. Där jobbade jag henne mycket i traven vilket hon kändes väldigt bekväm med. Hon är alltid så arbetsvillig min dam! Och sen att hon går så himla fint, det är ju en fin bonus. 
 
 
Nova säger sig självt. Hon behövde springa och bada. Ska man göra Nova glad så är det bad som gäller! Så först skrittade vi upp vid championatet och vidare ner till stranden. Där fick hon trava av sig lite och sedan sträcka ut i en härlig galopp. Efter det tog jag av och la sadeln åt sidan och lät henne roa sig bäst hon ville. Det är inte alltid lätt att sitta kvar på tokfian som bokstavligen kastar sig ut i vattnet!
 
 
 
Sist och denna gången faktiskt också minst var det dags för lille Ponnyn att komma ut. Vi tog det lugnt då han är helt och hållet till 75% ur kondition... Han står trots allt och käkar hela dagarna så han har sina själ. Vi skrittade från Moorland och upp till Nilmers högland där vi tog ett varv runt gården, njöt av utsikten, och tog en kort galopp på väg tillbaka. Han är lite söt lille grabben så nog har han sin plats hos oss! 
 
 
Wolf fick tyvärr inte vara med på bild idag. Haha. Men han gör sig säkerligen snygg i kommande inlägg ;)
Måste få säga att det var himla skönt att gå och lägga sig igår när man visste att alla hästarna var motionerade och lika trötta som en själv! Min fina lilla flock ♥
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback