Gula Quicky

Quicky fick äran att följa med mig ut idag på äventyr och även äran att bära mitt nyinköpta träns! :D hade dock ingen jacka eller tröja som passade, så det fick bli en t-shirt. Gissa om jag frös? oh ja, men vill man vara fin så får man lida pin... something like that..?
Det första vi gjorde var åtminstone att hjälpa Rådsman i sgb, ligger efter med flera dagar. Men det får ta den tid den tar, ingen lust med stress just nu. Efter rådsman så tog vi en tur till SB och Jultomten, fick inga roliga gåvor. Men 5 stycken picknickkorgar åtminstone! så nu ska jag och Frida på picknick nån dag har jag bestämt (a)

 
Efter tomten så hälsade vi på den stora arenan. Måste säga att den är en stor besvikelse.
Vill ha en normalstor paddock att rida i, arenan och ridhuset är på tok för stora. Och alla hagar mellan stallet och Jarlaheim stampar det ju runt hästar i?
Thanks god för Moorlands lilla paddock. Den ligger lite privat med höga murar omkring också. Steves paddock är också helt okej.
Men annars är ju arenan stor och öppen, så den är ändå lite mysig på sitt sätt.


Quicky blev en smula nervös över det starka skenet från fyren och när en raket avfyrades så tog hon ett skutt rakt upp i luften och jag for ner på backen. Inte alls bra i t-shirt så lyckades skrapa upp armarna men som tur så stannade Quicky kvar och tittade förvånat på mig så det var bara att ta sig upp igen!
Dressyrade ett tag och när hon var helt avslappnat med både lyset och raketerna så for vi hem till Moorland igen. Fina tjejen, vad jag tycker om dig!

 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback