Det spelar ingen roll !

Hamna på topplistan, slå sina rekord, vinna championat..
Förut så upplevde jag också att all den här tävlingsinstinkten är stor. Folk protesterade högljutt i globala om sina placeringar på championat. Och ett tag så stängde jag av levlandet helt för att jag var så rädd att bli dömd.
Helt ärligt så trodde jag att mina vänner på Star Stable kollade in just mina (Väldigt osannolikt, i know) resultat på alla banor och kommenterade för sig själva om hur dålig jag var.
Såg bilden så starkt så först ansträngde jag mig till max för att få en bra tid, åtminstone en tid som kunde accepteras... när jag inte lyckades med det så stängde jag av levlandet helt. Frida levlade Sky åt mig en gång, tror hon slog i princip varenda rekord jag hade.
Jisses vilken psykisk press jag satte på mig själv efter det där, enda jag kunde tänka på att nå över dem och övertyga mig själv om att jag inte var så kass, att det inte berodde på mig.
Det var likadant på champen, folk plockade rosetter hit och dit samtidigt som dem frågade efter mina resultat... Öh jo jag kom på 15:e plats.
Hade ångest inför den frågan också, ja helt sjukt... Var väldigt glad när Turbo lyckades plocka silver i Gdc. Kändes som jag var klar då, nu hade jag bevisat mig själv.
 
Kom över den där perioden efter ett tag och levlade för hästens skull. Utan att bry sig om resultat, huvudsaken var att jag fick XP:n. Det var skönt, har egentligen inte en dator som klarar av Star Stable särskilt bra egentligen, men det funkar.
 
Idag har jag börjat återfå prestationsångesten lite, startade om Jorvikstallets Elittväling flera gånger för att ta mig i mål på en hyfsad tid. Men tycker verkligen om tävlingen, så det var mest för skojs skull!
Såg en tjej i global som förändrade min syn helt, hon var glad över att hon kommit på nionde plats i ett champ (minns inte vilket) och då var det som kugghjulen i hjärnan kom igång igen. Att jag inte måste prestera på topp, att jag kan vara glad för det jag åstadkommer utan att känna något "jag måste bli bättre".
 
Glädjas åt vänners resultat utan att få den osynliga pressen "jag måste också". För det spelar ingen roll, det är spel som spelas på en dator och jag behöver absolut inte prestera som dem för att bli accepterad.
 
Värst vad deep det här blev! :o
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback