Hoppträning med Turbo

Slängde på Turbo sadeln och tränset innan vi begav oss emot ridhuset. Vägen dit fick bli uppvärmning med skritt och korta travstunder. Han var inte alls så pigg som jag hade väntat mig, faktiskt så var det tvärtom. Ovanlig seg och trött. Men vi fortsatte vidare ändå.
Inne i ridhuset var det proppfullt med människor som körde sin dagliga levlingsrunda och Turbo tittade intressant på alla ponnys och hästar där inne. Speciellt en svart liten ponny som hoppade snabbt och smidigt med snäva svängar föll honom i intresse. Vi galopperade ett varv runt ridhuset innan vi satte av mot första hindret.



Men den vanliga energin och hoppglädjen var som bortblåst, han ansträngde sig tillräckligt för att komma över men satsade inte alls annars och oftast föll bommarna ner till marken. Lite bättre blev det när vi hoppade efter den lilla svarta ponnyn, men inte alls som det brukade vara :o

Fin liten bild det här! ;)
 
Kände inte för att tvinga honom hoppa när han var såhär, så när han nästan satte sig på bakbenen framför ett hinder så red vi ut från ridhuset.

 
Där ute så tog jag av honom sadeln, schabraket och lindorna. Satte dem i ryggsäcken och red istället barbacka tillbaka till Moorland. Han blev lite piggare ute och travade utan att jag behövde driva honom så mycket ända vägen hem.


Inne i stallet så flyttade jag Sky (Turbo och Sky delar box i vanliga fall) till grabbarna i den stora boxen så Turbo fick ha sin box ifred idag. Skulle verkligen inte protestera om teamet bestämde sig för att bygga ut stallet, tycker inte alls om att trycka in 8 hästar där inne. Men har hört att det verkar som hästön skulle komma nästa vecka, men vill inte skicka iväg någon heller *Dilemma*
Iaf så tog jag tempen på Turbo och den visade över hans normala. Turbo har låg temperatur som brukar ligga på 36 °C. Idag så låg den på 37,8 °C. Så lite feber för att vara honom.

 
Efter att skött om Turbo ordentligt så tog jag hand om dem andra hästarna också. Någon annan hade visst bättre saker för sig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback