Mer westernridning tack!

Vi har Pole Bending i Morrland och Barrel Race på Marleys Bondgård. Men annars då?
Skulle även vara kul om man kunde anordna Championat (Rodeo?) också på något sätt, sen är min kunskap om western begränsad. Så det vore kul att lära sig mera samtidigt.

Men lastade in Sky i transporten och åkte till Moorland där Josh hjälpte oss med lite ridning, Sky är lärde sig snabbt hur det hela gick till, så det var bara att hänga med lilla rodeohästen!


Efter några enkla grundövningar för att lära känna den nya grenen och vänja oss vid utrustningen så visade Josh hur man gjorde en Sliding Stop. Det innebär att hästen ska tvärbromsa in med bakbenen, ser lite ut som hästen nästan sätter sig ner.
Först så förstod varken jag eller Sky ett smack av vad han sa, men till slut så kom vi på knepet !
Ganska härlig känsla :D

 
Efter att det gick så bra så blev vi lite övermodiga och försökte oss på s.k Roll Backs. Där hästen först gör ett slidestop och ska sedan på något sätt vända och galoppera tillbaka samma håll som den kommit ifrån. Det gick inte alls xD
Gav antagligen helt förvirrade signaler åt Sky så det blev varken det ena eller det andra. Men vi avslutade med att köra Pole Bendingen och den förstår vi oss på.


Sen lastade vi Sky igen som lugnt trampade in i transporten och åkte hem, väl hemma fick hon vila i boxen medans jag smörjde utrustning.

Vet ju att Frida hållit på mer med western än vad jag har, får tjata på henne att hon ska lära mig några knep nån gång! och kanske lite teori?
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback