Kort Dressyrpass

Eftersom SS tydligen tyckte att jag hade spelat nog för idag så blev det bara ett kort pass på lilltoka, men hon är då för underbar!
Valde Steves paddock just för att det smäller och händer grejer där just nu, och då Sky är ung (4 ynka år) så förväntade jag mig lite rodeo, men hon var lugn som en filbunke och klippte bara med öronen åt smällandet.
Sky är helt otrolig då hon alltid gör sitt yttersta, och idag var inget undantag!
Men då hon stått ett tag så hade hon energin på topp, men använde den på rätt sätt. Fina tjejen min ! <3

 
 




 
Som ni kan se är det mycket ställningar utåt och inåt. Tränade även mycket på galoppfattningar, då Sky har en tendens att både fatta fel galopp eller rusa in i galoppen.
Men är grymt imponerad av att hon höll sig så lugn, visst skuttade hon till då det smällde precis bakom oss.. men det är fullt förståeligt!

Imorgon ska vi försöka träna bort lite vattenrädsla hos Quicky, det blir väldigt intressant!

/Hanna Winterforest
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback