Skördebygden, vah? Hmm..

Då skördebygden nu faktiskt har släppts, och då jag inte gett någon åsikt om området kände jag att det var dags!
 
Över lag så är jag en av få som inte är särskilt hypade över detta "fantastiska" område. Över lag tycker jag att dem gjort ett bra jobb med fin natur och genomtänkt struktur. Men inte var det så spännande som jag förväntat mig.
 
Efter värdshuset nere vid bron är det första man möts av Gröndal. Detta är en väldigt fin plats, men jag trodde att det skulle vara ett mer öppet område med fler platser att rida på och utforska. Dock så är det relativt mysigt även om det utstrålar en lite kuslig känsla med det lite dunkla ljuset. Lite som en skog ur en sagobok som Hanna uttryckte sig. Förävrigt är skogen väldigt fint gjord och det märks att dem lagt tid på att få den att se annorlunda ut vilket jag gillar! 
 
Trallar man sig igenom Gröndal så öppnar det snabbt upp och man rider ut på öppen mark med härliga ljusa fällt och fina små tegelhus. Detaljerna runt de små husen och även längst med vägar med murar och dylikt är väldigt uppskattat då det känns väldigt levande. Jarlafälten är nog det finaste med hela Skördebygden då dem små gårdarna (bland andra Goldspurs) ligger utplacerade lite undanskymt här och var. De små gårdarna är vad som håller mig kvar vid att SB inte är helt och hållet genom tråkigt. Det är mysigt att rida runt på det här området och jag är mäkta besviken på att man inte kan ha hemstall varken vid de mindre gårdarna eller nere vid paddockön! Tyvärr blir man även här lätt uttråkad och det finns inte mycket kvar att se efter att ha utforskat området en gång.
 
Rider man vidare inåt byn så hamnar man tillslut i stade Jarlaheim. Jag måste få säga att jag tycker att det är roligt att spelet har fått en riktig "stad" men att dem ändå behållt känslan av något mindre mer hemma vänligt. Jarlaheim känns som en mer kompakt version av Silverglade byn och Västkobbens fiskeby och det blir nog ännu roligare när det dyker upp lite mer affärer och sånt. Ett nytt shopping område kan jag tänka mig. Staden är i övrigt väldigt fint gjord och skiljer sig helt och hållet från annat vi tidigare sett i spelet. Så nog fick vi något nytt. Jag är precis som många andra väldigt förtjust i den fattiga delen som ligger lite avskiljt längst stadens mur och tycker att det är väldigt speciellt och en väldigt bra idé av teamet att skapa! 
 
Nu till Jorvikstallet. Det som alla väntat så spänt på att äntligen få besöka. Min första tanke var - Oj, vad spännande, men det övergick snabbt till en mer neutral inställning när stället översvämades av spelare och när jag insåg att det inte alls gav samma nostalgi känsla som jag trott att det skulle. Haha. Men samtidigt är det himla roligt att det äntligen kommit hit. Det är mycket som stämmer med våra kära Star Shine Legacy spel och det är roligt att få sig en påminnelse om de yngre dagarna när man rider igenom här. Stallet är himla fint och det är väldigt mysigt. Dock skulle jag nog vistas mer här om det inte var så himla populärt - mycket folk!
 
Över lag tycker jag om Skördebygden. Paddockön och de ridmöjligheter som finns är inte att klaga på. Men samtidigt tycker jag att området är rätt tråkigt. Det finns både för och nackdelar och jag finner det svårt att förklara mina tankar på ett vettigt sätt.. *hmpf* Meeen, skördebygden är kul. Det är roligt med något helt och hållet nytt. Negativt som fler lagt märke till är att storylinen inte längre går ihop med dem uppdrag vi gjort tidigare. Det är tråkigt och jag hoppas att teamet rättar till detta på något sätt. Har nästan lust att spela igenom storyn igen på en ny gubbe bara för att se hur pass man reagerar på att storyn inte längre stämmer. Haha. 
 
Om det inte kommer en riktigt liten mysig gård att flytta till kommer jag att stanna i Silverglade. Det är och förblir mitt hem. Jag trivs helt enkelt mycket bättre där och det känns mer som hemma. Det är dessutom mer variation i områdena och lite "mörkare" eller vad man ska säga. Mer ombonat och hemtrevligt. Men tummen upp för skördebygden även om jag inte tillhör dess enorma fanclub! ;) Hoppas att jag fick fram något med detta...
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback