Ordentlig presentation

Jo tänkte presentera Dynamit ordentligt. Som ni redan vet är han en andalusier och fyller på söndag 12 år, jag är hans sjunde ägare. Den här grabben har rest runt mycket och står med alla fyra hovarna på marken, tyvärr så verkar han inte knyta band till någon. Utan håller sig lite på avstånd och mest för sig själv, tror att det beror på hans ständiga byten av ägare.
Men hos mig lär han får stanna, så jag hoppas att han kan med tiden knyta band till hästarna och stallet. Känna sig hemma hemma. Inte som en gäst i sitt egna hem... men det får ta den tid det tar helt enkelt.

Han har tävlat mycket i flera olika klasser, allt från dressyr och hoppning från westernridning. Tagit hem någon placering då och då men blivit klassad som medelmåttig. Inte dålig, men inte bra.
Har inte ridit honom så mycket på grund av den här pausen. Ska börja levla honom så snart Silver har kommit upp till 10.
Ser positivt på framtiden och tror nog jag får många härliga äventyr uppe på den här otroligt vackra pojken!

P.s Turbos feber har gått ner lite idag! Sky får fortsätta stå hos grabbarna tills han blir helt frisk :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback