Dressyr med dem nykomna

Då både jag och Hanna plockat hem nya hästar nu på senaste, bestämde sig Hanna igår för att hon skulle dressyra sin Dynamit ikväll, och jag följde med på Wolf som jag ännu inte ridit igenom ordentligt sedan han kom hem. Jag har trivts bra med honom än så länge, men har som alltid varit lite skeptisk.. Idag fick jag dock den där "rätt" känslan då jag äntligen fått tag i min dressyrstjärna! Killen gick fantastiskt fint och bjöd på hela tiden. Han kan dock bli aningen tung i handen när han blivit varm, men det är något jag får lära mig att lirka. Jag är personligen inte jätte bra på att arbeta starka tunga hästar, men han är ändå väldigt lyhörd och man behöver inte ta allt för mycket i honom för att han ska ge efter för hjälper och tygeltag. Tänkte bjuda på en del bilder från vårt pass. Tyvärr blev det inte så många på Hanna och hennes lite för vackra Dynamit, men hon kanske har något att lägga till senare. Who knows. För övrigt så gick Dynamit väldigt fint han också, verkar vara en otroligt stadig häst med alla hovarna på jorden. Allt som allt blev det en väldigt trevlig kväll med ett givande ridpass!
 
 
 
Ibland måste man pusta ut lite mellan varven tyckte Dynamit! Så söt :')
 
Hur snygg är inte hans ökade förlängda trav? .. Jisses
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback