Ridlektion med Coral

Coral har inte ridits på ett så han såg verkligen inte glad ut när jag försökte spänna sadelgjorden, och på vägen mot ridhuset släpande han bara benen efter sig mer och mer. Lagt på sig lite va?
Men han ryckte upp sig lite och vi värmde upp honom ordentligt innan Frida hårdkörde med oss, vi fokuserade mest på volter och olika ställningar.
Coral frustade gång på gång och tyckte det var hejdlöst jobbigt, och efter ridturen på Prins hade jag redan ont i benen men men.. bara att kämpa på!
Med Fridas ledning så gick Coral relativt fint till sist på volterna, men sen så skulle vi fatta galopp från skritt och då minsann hade nämligen den är lugna och trygga herren vaknat upp.
WROOOOOM ! sa det och han stack iväg som ett skott. Vi fick göra om det ett par gånger tills han sansat ner sig och kunde komma i kort galopp.
Tyvärr så printade varken jag eller Frida bilder. Men här är en där vi skrittar tillbaka till stallet!

 
Inne i stallet sadlade jag av Coral som var dyblöt av svett, men han ruskade nöjt på sig och efter en morot så var han nöjd och belåten!
Vill tacka Frida för att hon tar sig tid att träna mig och mina hästar! :D vi kommer en bra bit på vägen efter varje lektion. Love it!

Efter båda jag och Frida tävlat champ med blandat resultat så skulle Frida och Rave bestämt gräva upp stallplanen. Jag och Turbo stod skeptiskt och tittade på när Rave otröttligt sparkade upp marken med hovarna.. men trots att dem stod där ett bra tag så kom dem aldrig till Kina. Utan gav upp och insåg att det var lönlöst ;)
Att Frida har fått för sig att det var jag och Turbo som grävde är bara dumheter och inbillning ;)

/Hanna Winterforest
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback