Lilltokans tur

Då Hanna ville ta med Quicky och jobba med hennes motvilja för vatten följde jag och Nova med i vanlig ordning som draghjälp. Nova blir otroligt övertaggad när det kommer till vatten och flyger kors och tvärs. Hur det gick för Quicky får Hanna berätta om, om hon skulle känna för det, men jag tycker att hon gjorde fina framsteg! :D
Nova skötte sig bra trots att hon fick tussa på utan sadel. Kände inte att jag orkade ta hand om dyblöt utrustning efter dagens äventyr... 
 
 
 
Då det var så längesedan Nova fick röra på sig ordentligt red vi alla fyra iväg till Steves för att kolla om paddocken var ledig, vilket den var. Så hon fick äntligen ridas igenom och det gick finnemang. Blev inget långt pass då hon redan var lite utmattad efter allt hoppande och simmande (fisk) så vi körde några omgångar med trav-halt-rygga-galopp och hon tog fattningen jätte bra. Inga konstigheter mer än när en ryttare red förbi med en valack som föll henne i smaken. 
 
 
Idag får hon många pluspoäng min fina toka. Hon visar trots sina ynka 4 år en otrolig vilja att arbeta och framförallt älskar hon att sammarbeta och vara till lags. Trodde aldrig att en unghäst kunde vara något för mig. Men här har ni henne! Min finaste och enda flicka!
 
Tillsvidare,
Frida Silverfield :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gick ganska hyfsat med Quicky ändå, trots att hon ska stegra, rusa och hoppa. Bra sätt att träna upp sitsen iaf..
Men med Nova som draghjälp fick vi i min knäppis också. I paddocken var hon så trött så red mest bara för att rida av henne. Nova såg så fin ut i fattningar (Synd att dem flesta av mina hästar har fått för sig att rusa i dem övningarna) Och Quicky var så utmattad så reagerade inte på rakterna, i vanliga fall hade det fått henne att flyga i taket. Knashästen.
Men nöjd är vi med dagens träning.

/Hanna Winterforest
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback