Introducing Atlas

Jag tog för några dagar hem en ny häst. Ett riktigt wildcard om jag får säga det själv. Han är en ung Selle Francais som jag köpt av den familj som fött upp honom. På pappret heter han Eveningdale och är snart 4 år. Man började med inridningen relativt sent, så denne krabat har endast skrittat och travat med ryttare på rygg än så länge. Atlas som han lyssnar till är för att nämna fortfarande hingst, så min största utmaning förutom den fortsatta inridningen är att få ihop honom med Chiefen i stallet. Hittills har allt fungerat bra då dem inte behövt stå inne samtidigt, men till vintern kan jag tänka mig att det blir klurigare. 
 
För övrigt är Atlas en trevlig individ som är lätt att ha och göra med. Stabil trots sin ännu inte framarbetade erfarenhet och verkar kunna bli en väldigt fin ridhäst. Idag tog vi vår andra tur. Det blev en kort runda runt på vingården då han fortfarande inte är van vid miljön och då vi inte hade sällskap som första gången. Lite stissig men mest vaken - vad annars kan man förvänta sig av en ung livsglad individ?
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback