Händelserik dag

Någon gång på förmiddagen tog jag ut Sam första gången för att försöka ge mig på att levla. Det gick ju inget vidare utan slutade med en lite taffat rundtur runt Jorvik. Hamnade som vanligt nere vid Vattenkvarnen där vi plaskade i vattnet en stund innan vi begav oss hemåt. 
 
 
Men då jag verkligen vill att han ska gå upp i level 15 innan onsdag av någon anledning så var det bara att ge sig in och levla igen lite senare. Gick inte allt för bra den gången heller då jag gav upp rätt fort. Hanna och Coral följde med oss runt Vingården, Ridhuset och en bit in i Gåd. När Sam blivit 14 så gav vi oss iväg för att springa Fgc. Han har visat sig bra på Champ enda sedan han var i level 11 då han knep sin första fjärdeplacering, och idag tog han sin första rosett! Lite stolt blir man över gamle gubben. Ska bli intressant att se hur det går när träningen är fullbordad. Dock ska han inte övergöra utan starterna blir på måfå :)
 
 
Efter Champet så tog Hanna och Turbo med oss på bergsklättring uppe i passet! Hon visade oss hela vägen upp till toppen och hjälp vilken utsikt... Dit blir det fler turer! För om inte annat är det grym träning för hästarna att ta sig upp för dem steniga sluttningarna. Men det klarade Sam och Turbo galant! Turbo är en riktig klippa.
Med lite fint blandade tävlings/random sadel outfits stod vi där en stund och njöt av utsikten. Jorvik har verkligen en hel del fantastiskt att bjuda på när det kommer till vacker natur! Ska bli intressant att se Skördebygdens hemligheter.
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback