First adventure

Igår eftermiddag bestämde jag mig för att det var dags att umgås lite med Whis. Har egentligen inte ridit henne ordentligt ännu så är självklart väldigt nyfiken på vad det är för tjej jag tagit hem. Enligt förra ägaren skulle hon vara väldigt trevlig att rida på ute i naturen, så jag hoppade över dressyrbanan och tog med mig henne till Firgrove. Vi lunkade i sakta mak runt sandtaget en stund och sen rörde vi oss upp mot de lite mer bergiga områdena ovanför Firgrovebyn. Hon var precis som ägaren sa väldigt stadig, och jag kan inte annat än säga att jag kände mig väldigt trygg på henne. Men det är samtidigt väldigt mycket sto i henne. Förhoppningsvis medför det charm och inte problem. Haha. Hon fick trava lite på gräsmarkerna och sen vågade vi oss på en galopp vilket gick galant. När vi lite senare stötte på två andra ryttare blåste hon upp sig och gick på tå några steg men gjorde inget dumt. Vidare till äventyret så klättrade vi upp på berget till den underbart fina utsiktsplatsen där man har sikt över hela byn. Hon verkade trivas ganska bra med terrängen så det blir nog många mysrundor i framtiden. Förhoppningsvis ska vi fortsätta att komma bra överens när vi lärt känna varandras karaktärer bättre! 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback