Tösen min

Woho mitt första inlägg med nya, fräscha bilder sen uppehållet!
 
Som tidigare sagt är min häst Quickwhisper (även kallad Quicky) rädd för vatten. Moorland har ju en strand nära stallet så vi tränsade Quicky (Skippade sadeln så att den inte skulle bli blöt) och begav oss ner dit.
Den här damen har ju inte blivit riden på ett bra tag nu och vår senaste vattenträning med Nova och Frida var ju längesedan så självklart skulle hon inte ner i vattnet!
Hon vägrade gå i närheten av det, men till slut så gav hon med sig och kunde stå med framhovarna i.


Quicky har faktiskt ett högt personligt värde för mig, hon var den första hästen jag köpte och hon påminner mycket om en älskad irl häst.
Hon är en riktig pärla och gudasnäll (Iaf om det inte är något vatten i närheten!) lugn och stadig i dem flesta lägen och står med alla fyra hovarna på jorden.
Fram tills idag var jag ändå säker på att jag skulle skicka iväg henne till Hästön när den kommer, men nu är jag osäker. Tror nästan att det blir att hon stannar!

Underbara häst!

 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback