Så ligger det till

Jag har funderat lite över varför spellusten har försvunnit så totalt som den har. Det jag kommit fram till har delvis att göra med antalet hästar som just nu finns i mitt stall. Det känns inte som om man någonsin blir nöjd och antalet växer och växer hela tiden. När den ena blir klar kommer det en ny som ska tränas och bli "färdig". Men vad uppnår jag med ett fullt stall? Missförstå mig inte. Alla mina hästar betyder väldigt mycket för mig. Men för tillfället kan jag inte göra någon av dem rätta. Och den som tar mest skada här är Emerald. Jag hinner aldrig rida honom då det känns som om de andra hästarna är mer aktuella och jag känner nästan ett krav att dem visuella hästarna måste motioneras och ursäktar mig med att Emerald är gammal och kan må bra av en viloperiod. Dock har den perioden gått och blivit för lång.
 
En annan sak som stör mig. All hysteri om utrustning, kläder, outfits, rekord tider, rosetter... Det är nästan inge roligt alls att logga in då det allmäna temat i spelet just nu är kändisskap och framgång. Ta bara en titt på globala som ständigt spårar ur, eller alla förbannade spelare som inte lyckas ta sig hela vägen till en rosett i ett champ, och sedan står och skäller ut dem som gjort det? Är det verkligen så vi vill ha det? Nej. Jag saknar tiden då Star Stable inte hade lika många "finesser" som kunde utnyttjas på fel sätt. Det är ett spel, I know. Men för tusan. 
 
För tillfället har jag blivit förvisad till Moorland vilket jag är väldigt tacksam över. Jag har alltid haft en speciell relation till området och blir nog kvar här ett tag. Jag längtar grymt mycket efter Hästön för att kunna släppa ut mina hästar på semester där dem kan äta och ha det gott, samtidigt som jag helt och hållet ägnar mig åt Emerald - utan att känna någon stress över de andra hästarna.
 

Tillägg! Hanna påminde mig om alla fördömda dagliga uppdrag. Det drar ju ner motivationen att göra samma sak om och om igen, dag ut och dag in! Wäh.
 
Arkivbild
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback