Första advent ♥

Idag är det 1a december och dessutom första advent. Love it ♥
Nu känns det socialt okej att börja prata jul! Haha. Star stable bjuder i år på dem traditionella julbestyren i Silverglade och jag älskart! Jag tycker även om att dem kombinerat dessa traditionella uppdrag med det nya i Skördebygden genom att ge oss julfragment och julönskningar istället för direkta gåvor när vi slutför uppdrag. På så sätt blir det mer spännande och även mycket roligare att se vad slumpen har att erbjuda, och utbudet gåvor och enormt mycket större än tidigare år. I år finns det 50 olika gåvor att samla på sig med julklappar, och har man tur så slipper man undan dubbletter! Julbestyren i Silverglade är och förblir mina favoriter då dem ger en så underbar känsla av värme och mys! Jag hoppas innerligt att snön inte är senare än att den kommer nu på onsdag! 
 
 
Och låt oss inte glömma. Tomten själv är på besök i Jorvik i år! I samband med julfragmenten och julklapparna så står han nu och ser allmänt gosig ut med sin släde och sin ren ute på Jarlaheims torg. Julgranen är inte att klaga på! Fantastiskt fin och jag tycker att hela grejen med julen är väldigt roligt i år! Särskilt med tanke på dem nya dagliga uppdragen som vi fått smaka på dem senaste dagarna. Hittills har vi fått stöpa ljus hos Elizabeth i Valedale, agerat barnvakt hos Goldspurs och hjälpt Thomas i Moorland med sina julrim. Det är dem små sakerna som gör det stora hela och jag tycker att det är super kul att det börjar tidigt!
 
Jag och Hanna fick för oss att vi skulle spara våra julönskingar för att sedan ha en stor julafton med oss själva och våra kära hästar. Dock är vi som små barn och kan inte hålla oss undan.. (a) Så några julklappar har vi öppnat i smyg (för ingen vet om det än) och det lär vi fortsätta med om jag känner oss rätt! Dock sparas den stora högen till vår planerade julafton! *otålig*
 
 
Jag kan dessutom inte vara den enda som funderat över den "stora julklappen" som Rådsmannen i Silverglade lovat oss när julbestyren är färdiga! Förra året fick vi husdjuren. Vad kan teamet ha hittat på för skojigt för oss i år mån tro? 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback